Mazda 6 2012 Używana

12/07/2015 01:08

Od dawna prosiliśmy, długo czekaliśmy i się doczekaliśmy. Mazda 6 była niedoskonała. Połączenie opisu modelu z rzeczywistością używanej Mazdy. Opiszę może teraz model tego samochodu, a także używany, który właściciel sprzedaje. 2012, pierwszy właściciel, 2.0 litra, książka serwisowa z wszystkimi podpisami.
Design.
Powiem kilka zdań. Podoba mi się wygląd samochodów Mazdy. Ich samochody są super. Wyglądają pięknie

Jest idealny dla młodych kierowców, może trochę mniej dojrzalszy niż Nissan Teana.

PHOTO

Silnik.
Wiem tylko o trzech silnikach benzynowych. 1,8 litra – 2,0 litra – 2,5 litra. Może są jeszcze jakieś, ale na tę chwilę nie są mi one znane. O silnikach Diesla pisać nie będę.
1,8 litra. Silnik, który nie daje sobie rady. Pracuje ciężko i głośno, bierze dużo benzyny. Po przebiegu 70000 km może pojawić się zużycie oleju benzynowego. Jak dobrze sobie przypominam to jest on wyposażony tylko w pięć biegów.
Benzynowy 2,0 litra. Sprzedawany wraz ze skrzynią 6MT lub 5AT. Mechaniczna skrzynia biegów oszczędza dużo paliwa, ale ma dobre tempo i wymaga częstego używania dźwigni. To podstawa dla samochodów tej klasy. Z tego powodu automat jest lepszym wyborem. Łańcuch rozrządu – to ogromny plus.
Silnik ten pracuje doskonale i cicho, jeśli serwisowany ściśle według zasad.

PHOTO

2,5 litra. Dobra jazda i dynamika, skrzynia biegów to 6MT. Ma 170 koni mechanicznych. Idealne rozwiązania dla tych, dla których napęd jest ważny. W układzie rozrządu jest również łańcuch, który jest wystarczająco wytrzymały. Na odległościach 200 000 km rzadko jest zmieniany.
Ogólnie rzecz biorąc, wszystkie silniki są dobre. Ich żywotność jest długa (pod warunkiem dobrej eksploatacji). Widziałem silnik 1,8 l po przebiegu 300 000 km+ w dobrym stanie.
Mój znajomy handlarz sprzedawał Mazdę 6 z cofniętymi licznikami do 80 000 km.

Zawieszenie
Dźwignia przedniego zawieszenia jest multi-link suspension. Co to znaczy?
Jeśli kupisz zepsute, koszty naprawy są wysokie i kosztują dużo pracy. Zawieszenie Mazdy jest dosyć zawodne. Część problemu – uszkodzone łożyska piasty przedniej. Jak we wszystkich Mazdach. Przekładnia kierownicza często pada do 100 000 km, choć to zależy od drogi, pogody i eksploatacji samochodu. Tuleje i stabilizator też nie są trwałe.
Z tyłu jest zawieszenie wielowahaczowe. Jest wytrzymałe, możesz przejechać nawet 200 000 km i nic mu nie będzie, może być tak, że kilka tuleji będzie potrzeba wymienić przy 100 000 – 150 000 km.
Przy zakupie używanej Mazdy, zwróć uwagę na podwozie. Samochód może i piękny, ale podwozie może być w opłakanym stanie.

Lakier
Poniżej można zobaczyć pomiary lakieru. To chyba teraz oczywiste, dlaczego tyle ludzi skarży się na rdzę i słabej jakości farbę. 95 mikronów – grubość pokrycia dachu. Tył samochodu – do 130 mikronów. Na boku może trochę lepiej, ale z czasem, grubość lakieru zmniejsza się.
Dlatego przy zakupie Mazdy trzeba popatrzeć na karoserię, choć lakier jest już cienki przy nowym samochodzie.

PHOTO

Piękno
Ładny sprzęt. Jestem zakochany w tym samochodzie, co nie znaczy, że użyto dobrej jakości materiałów.

PHOTO

Wszystko jest zrównoważone i pod ręką. Podłokietnik i schowek są dobrej wielkości, nawet w schowkach na drzwiach jest dużo miejsca.
Co mnie zaskoczyło to, to, że kierownica jest porysowana po 100 000 km, co nie wygląda estetycznie.
Może sami kierowcy są winni, ale rzadko kiedy kierownica nie jest porysowana.

PHOTO

A kupując samochód za tyle pieniędzy, nie chcę widzieć tych rys na kierownicy. Wyposażenie nie jest złe, ma kamerę cofania, nawigację, klimatyzację i kolorowy wyświetlacz. Myślę, że wygląda to elegancko i pasuje mi ten styl. Ale to tylko moje skromne zdanie.

PHOTO

Fotele bardzo wygodne, ale znowu, jakość nie jest najlepsza. Właściciel nie zastosował na całych fotelach skóry, a mimo to dają one komfort jazdy.

PHOTO

Nie można nazwać Mazdy niezawodną. I co prawda, z przebiegiem 200 000 lub 300 000 km kupimy za mniejsze pieniądze samochód o podobnej klasie. Niemniej jednak, Mazda to dobry wybór.

Dodaj komentarz



mapa strony