KIA Ceed 2010 używany. Jaki przebieg?

12/14/2015 01:01

Oto przyszedł czas na Kia Ceed.

Oto krótki opis tego samochodu.
Benzynowy. 1,6 litra z łańcuchem rozrządu. Problemy praktycznie żadne. Nie trzeba się bać zerwania paska rozrządu, jak to często bywa w innych samochodach.

Nie podoba mi się w tym samochodzie jedna rzecz – dojazdówka. Uważam, że na drodze bardziej przydatna jest pełna opona, która jest mniej problematyczna przy wymianie.

Jakie są główne problemy tych samochodów? Oto lista:
1. Amortyzatory. Bardzo częsty problem. Gdy zaczniemy słyszeć, że jest coś nie tak, to znak, że przyszedł czas ich wymiany.
2. Często spalają się światła mijania. Ja osobiście nie zauważyłem tego problemu.
3. Wiele osób narzeka na lakier, choć to już pewnie zależy od składu lakieru. Moi znajomi, którzy są właścicielami tego samochodu raczej nie narzekają, chyba, że na bagażnik, który był na gwarancji z powodu lakieru.
4. Dźwięki plastiku są niewielkie. NIE WIEM JAK PRZETŁUMACZYĆ.
5. Stabilizator, jak we wszystkich koreańskich samochodach, działa krótko.
6. Wiele narzekań na wygięcia, choć moi znajomi mówią, że jest OK.
7. Dużo ludzi skarży się na skórę na kierownicy i ogólnie wnętrze. Mówią, że przy 30 000 km, kierownica jest już porysowana, a wnętrze wytarte.

Głównym problemem jest też podwozie samochodu. Ale cena naprawy i części zamiennych nie są duże. Napraw, bez obaw, można dokonać u pobliskiego mechanika jak i w oficjalnych serwisach. Ogólnie bezproblemowy samochód.

Automatyczna skrzynia biegów. Wadą są tylko 4 biegi. Z kolei zaletą, solidność wykonania. Z mechaniczną skrzynią także nie ma problemów. Silnik + skrzynia = żadnych kłopotów.

A teraz o samochodzie używanym, który oglądałem. Proponuję Wam obejrzeć zdjęcia, poczytać o przebiegu, zobaczyć co w środku i pomyśleć kupować czy nie.

Przez telefon powiedziano mi, że wszystkie badania, przeglądy były na bieżąco robione, a ostatni – tydzień temu – wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów. Dwóch właścicieli od 2011 roku. Nie malowany. Przednia szyba pęknieta. Produkcja – 2010 rok.

Pojechałem i zobaczyłem.

Szyba przednia, oryginalna – pęknięta, na szczęście powiedziano mi to przez telefon. Pęknięcie było u dołu szyby, co aż tak nie przeszkadza.

Pomiary grubości lakieru!!!!. Sprawdzamy zadrapania, wgniecenia, wyszczerbienia i tak dalej.

Samochód ma fabryczny lakier i wygląda świetnie.
Oczywiście jest kilka uchybień:
1. Pękniety przedni zderzak.
2. Rdza na pokrywie bagażnika na oko – ma wielkość 1 cm. Propozycje rozwiązań co do problemu opisze poniżej.

Opony w doskonałym stanie.

kia ceed oponykia ceed opony

Ruszamy do kabiny samochodu. Zacznę od kierownicy.
Nie przypadkowo od niej właśnie zacząłem. Co drugi mówi, że skóra jest zła, a kolory brzydkie. Zawsze przypominam, że wszystko to zależy od człowieka. Kierownica jak u wszystkich Ceedów. Pomyślcie też o przebiegu.
PS: Spytałem sprzedawcy czy kierownica nie była na gwarancji. Sprzedawca odpowiedział: A dlaczego?

kia ceed kierownica

 

Słabym punktem w opinii wielu ludzi są też fotele. Już po 30 000 km nie wyglądają tak samo, deformują się i wycierają. Cóż, sami zobaczcie.

kia ceed fotele

kia ceed używany fotele

kia ceed używane fotele

Drążek skrzyni biegów wygląda strasznie w wielu samochodach, szybko zużywa się, zresztą tak jak klamki drzwi w kabinie. Na szczęście tutaj jest OK.

kia ceed drążek skrzyni biegów

Tutaj przyciski także nie wyglądają na zyżyte.

kia ceed przyciski

kia ceed przyciski

Klimatyzacja działa dobrze, pedały nie wytarte.

kia ceed klimatyzacja

Zapytałem sprzedawcy, czy coś wymieniał w podwoziu. Otóż nic nie wymieniał!
Amortyzatory pracują dobrze. Stabilizator nie był zmieniany ani razu, choć powinien być co 40 000 km. Obecny właściciel kupił ten samochód z przebiegiem 8 000 km w 2011 roku.
Niektórzy ludzie nie mają problemów z podwoziem, ale rzadko się to zdarza.
Żadne śruby nie są poluzowane, wszystko oryginalne.

Wiecie co? Jaki może być przebieg tego samochodu? Nawiasem mówiąc, tarcze hamulcowe nie były zmieniane i nie jest to konieczne. Właściciel ma trójkę dzieci, więc myślę, że jeździł ostrożnie.

kia ceed licznik przebiegu

Nie zapomniałem o książce serwisowej. Ostatnio było coś robione przy 79 606 km – 15.07.2015 r., a to znaczy, że przygotowywano się do sprzedaży samochodu. Przy okazji wymieniono olej w automatycznej skrzyni biegów.
Gwarancja do października, choć wyprodukowany w 2010 roku. Pamiętacie rdzę na pokrywie bagażnika? Można to oddać na gwarancję, jeżeli nie ma uszkodzeń mechanicznych.
Na jutro planuję wizytę w autoserwisie.
Jak na teraz planowane inwestycje:
1. Wymiana szyby.
2. Rdza (trzeba iść do dealera).
3. Lakier na przednim zderzaku.

Powodzenia!

 

Dodaj komentarz



mapa strony