Honda Civic 2008 sedan 4D. Przegląd używanego auta

12/28/2015 10:42

Honda – absolutny bestseller na rynku motoryzacyjnym. To może być trudny wybór czy kupować używany samochód w tej klasie, czy po prostu kupić Civic i się cieszyć. Niestety nie jest to takie proste. Znalezienie dobrego Civica nie jest łatwe, a do tego jest on droższy niż konkurenci w tej samej klasie.

 

Często kierownica albo pedał, mocno starty, wygląda jak w samochodzie z przebiegiem 200 000+, przy czym w rzeczywistości jest to około 150 000.

Oczywiście stan kierownicy i pedałów jest ważny. Jednak nie jest to takie proste. Różni ludzie, różnie zużywają te same rzeczy. Ktoś ma szorstką skórę na dłonia, inny twarde podeszwy w butach. Także jakość skóry i tworzyw w samochodach może być zupełnie inna. W każdym razie właściciel mógł też te części wymieniać, rzadko spotykane, ale jednak. Spójrz, Civic 2008 roka!!! - kierownica:

 

honda civic 4d kierownica

 

Co można o niej powiedzieć? Praktycznie nie używana. Jeżeli porównać ją z nową, różnicę będzie widać tylko jak się przyjrzysz. Nie postrzępiona, ani nie porysowana.

 

Następnie spójrz na pedały:

 

honda civic 4d 2008 z przebiegiem

 

Specjalnie zrobiłem duże zdjęcie. Jak widzisz guma na rogu pedału jest nieco cieńsza niż gdzie indziej, jednak w rzeczywistości prawie nie widać zużycia pedału. Więc co można powiedzieć o przebiegu, bo zobaczeniu kierownicy i pedałów? Nic. Nie można oceniać przez te dwie rzeczy przebiegu. Może gdybyś zobaczył 20-30 Civiców to byś zrozumiał. Ogólnie rzecz biorą, niezbędne jest ocenienie kabiny i porównanie jej do innych samochodów tego modelu. Zobacz kolejne szczegóły w kabinie:

 

honda civic 4d 2008

 

Przyciski i przekrętła także bez śladów zużycia. Fotele są okryte pokrowcami, dlatego polecam je zawsze ściągać i oglądać pod.

 

honda civic 4d

 

Patrząc na fotele po ściągnięciu pokrowców widać fałdy. Chociaż należy też wziąć pod uwagę to, że mogą one pojawić się już po 30 000 km.

 

 

Pokrowce na pewno można wyprać od brudu i plam, ale przy zniekształceniach foteli, pokrowce nic nie pomogą.

 

Tapicerka na drzwiach kierowcy:

 

 

Tutaj już gorzej. Przyciski zamykania okien:

 

 

Krawędzie przycisków lekko uszkodzone. Dźwignia skrzyni biegów:

 

 

Myślę, że to było do przewidzenia. Civic ma wysokiej jakości wykończenie. Materiały mogą nie wyglądać na drogie, ale wysoka jakość i dopasowanie są pewne. Fotele są bez skóry, ponieważ jest to ta „uboższa” wersja wyposażenia. Kogo również zaskoczył przebieg? I tak, mówimy cały czas o jednym samochodzie.

 

 

Wiele pojazdów, nawet klasy wyższej, o tym samym przebiegu, wyglądają o wiele gorzej. Więc trzeba bardzo dokładnie zbadać ten samochód. Łatwo zmienić przebieg z 250 000 do 90 000 km, ale wnętrze pozostanie takie same.

 

Co do karoserii, nic specjalnego. Jest w dobrym stanie, kilka elementów odmalowanych. Samochód  jest nisko zawieszony, bo tylko 140 mm nad ziemią, dlatego trzeba uważnie obserwować progi. Są one często uszkadzane przez zaspy śniegu lub na wiejskiej drodze. Również należy oglądać dolną część przedniego zderzaka.

 

Innym radzę też zwrócić uwagę na lampę:

 

 

Oczywiste jest to, że światła mijania są przyciemnione.

 

Silnik i automatyczną skrzynię biegów nie trzeba komentować. Jeśli wybierzesz dobrą opcję, miejską Hondę Civic to długo nie będziesz musiał nic wymieniać, może kiedyś, zależy od tego ile jeździsz. Najważniejsze jest to, aby badać samochód terminowo. W tym samochodzie wymieniałem w ciągu ostatnich 3 lat olej w silniku i automatycznej skrzyni biegów, świece oraz sondy lambda. Zmieniałem tuleje zwieszenia podczas wymiany klocków hamulcowych.

 

Oto 8 generacja Honda Civic. Ogólnie bardzo dobry samochód, choć wady zawsze można jakieś znaleźć.

Dodaj komentarz



mapa strony