Skrzynia CVT AUDI A6. Wymiana oleju

01/29/2016 12:37

 

Chcę podyskutować o problemie z CVT w Audi A6 (C6) w wersji z 2005. Po wymianie oleju w wariatorze, samochód zaczyna drgać, choć przed wymianą wszystko było ok. Olej nie był oryginalny, a jedynie analogiczny do oryginalnego (mercedes). Potem zdecydowałem się wymienić olej tym razem na oryginalny przy użyciu specjalistycznego sprzętu. Było znacznie lepiej, samochodów szarpał tylko rano, aż do rozgrzania się skrzyni. Następnie cały dzień wszystko było w porządku. Czasami CVT działała w trybie awaryjnym, wtedy wyłączałem silnik i startowałem od nowa. Potem znowu, wszystko było dobrze. Rozmawiałem  z wieloma mechanikami, ktoś powiedział, że wariator powoli pada z powodu dużego przebiegu lub jak inny ktoś powiedział z powodu brudu dostającego się do hydroblocku. Mówiono nawet, że wszystko minie, że to chwilowe problemy. Błędów w jednostce sterowania przekładnią nie było. W końcu jednak zdecydowałem wziąć się do obowiązku i umyć urządzenia hydrualiczne. Razem z mechanikiem usunęliśmy obudowe z jednostki hydrualicznej i wyciekło około 1,5 litra  czarnego oleju. Specjalista zaniepokojony, że za mało jest tam oleju, bo powinno być co najmniej 4 litry. Wynikiem tego, jest to, że za mało oleju, a także za dużo nie jest dobre. Mechanik sprawdził poziom oleju odkręcając śrubę (w lewo do kierunku jazdy). W skrzyni jest reduktor z 1,3 l oleju. W instrukcji jest to napisane. Zamówiłem więc 5 litrów oryginalego oleju. W pierwszym autoserwisie do którego zadzwoniłem, powiedzieli, że sprawdzą poziom oleju jak przyjadę. Niestety nie wiedziałem, że sprawdzili tylko poziom oleju w reduktorze, którego pojemność znałem. Myślałem, że jak już będą sprawdzać to sprawdzą w całej skrzyni, a tu jednak zaskoczenie. Także, za mało oleju, ale też i przepełnienie nie przynosi nic dobrego CVT. Oto nasze usługi... Szkoda, że nikt nie sprawdza „specjalistów” - mechaników.

Dodaj komentarz



mapa strony