Naprawa DSG 7 DQ 200 Volkswagen Golf

03/29/2016 08:06

Wystąpił problem z Volkswagen Golf 1.2 DSG 7 0AM (taka sama skrzynia też instalowana na Skoda rapid, yeti i oktawia) , silnik stracił przyczepność, a następnie silnik zatrzymał i nie uruchamia się. Przebieg samochóda był 95000 km. Na tablicy rozdzielczej świeci się ASR P - N. Gwarancja skończyła 04.2015. Oczywiście, to był problem ze szkrzynią DSG.

Na początku nie mógł się połączyć za pomocą złącza diagnostycznego VAG COM. Potem zmieniłem  bezpiecznik F12-30A . Po wymianie udało się połączyć.

DSG 7

Potem rozmontowałem mechatronika DSG7. elektryczne przewóde były wypalone. Naprawiłem ścieżek elektrycznych jak na obrazku.

 

DSG 7 Volkswagen mechatronik 

DSG 7 mechatronik

Elektroniczna tablica sterownicza Volkswagen / SkodaDSG 7 z obudową. Ta tablica też nie jest niezawodna.

DSG 7 tablica sterowania 

DQ-200 DSG7 jednostka sterownia

Podczas montażu, używałem uszczelniacz wysokotemperaturowy Permatex ULTRA BLACK. Uszczelniacz wyschły przez długi czas około 3 dni. Uszczelnienie powinno być wybrane w oparciu o fakt, że maksymalna temperatura w mechatronice może osiągnąć 180 C.

Po naprawę wymieniłem olej w skrzyni. Potem wypełniłem adaptację.

Skrzynia (DSG 7): 1.7 L — Olej G052512A2
Mechatronic: 1 L — Olej G 004000 M2

Minęło już 4 miesiący. Skrzynia działa.

Dodaj komentarz

Witaj, czy w skrzyni jest inny olej niż w mechatronice? Wydawnictwo mi się ze DQ 200 to suche skrzynie.
Odpowiedż 9 miesiący temu
Tak są dwa rodzaje olei do skrzyni. Mechatronika ma "swój" a skrzynia bodajże 75W-80 Skrzynie mają olej różnica polega na suchym albo mokrym sprzęgle.
Odpowiedż 3 miesiący temu


mapa strony