Przekładnia kierownicza: usterki i naprawa

04/03/2016 07:23

Czy istnieje alternatywa dla kosztownej wymiany przekładni kierowniczej z powodu wycieku lub pukania? W tym artykułe dyskutujemy o podstawowych usterkach i oryginalnych metodach naprawy kierowniczych mechanizmów.

Nie tak dawno temu, producenci poswalali naprawę, sprzedawali części zamienny i rozwijali technologię do naprawy. Jednak później, przestali to robić, powołując się na zagrożenie bezpieczeństwa. Chociaż w projektowaniu i wytwarzaniu przekładni kierowniczej nic nie zmieniło się. Na szczęście, alternatywa  dla kosztownej wymiany przekładni kierowniczej nadal istnije. Przy wykwalifikowanem podejście mechanizmy kierownicze są naprawione bez żadnych zagrożeń dla bezpieczeństwa.

 

Uszczelki w mechanizmie kierowniczym mogą być dwojakiego rodzaju. Uszczelki uszczelniający przekładnią - są przeznaczone do pracy pod wysokim ciśnieniem: do 150-200 bar. Uszczelka wału kierownicy (uszczełka oleju) jest przeznaczona do pracy pod ciśnieniem dziesięć razy mniej.

 

Około w 2005 roku, prawie wszyscy producenci samochodów radykalnie zmieniła swoją politykę - przekładnie kierownicze zostały uznane za nienadające sie do naprawy. Sprzedaż oryginalnych części zamiennych oraz dostęp do informacji o technologii naprawy zostali zatrzymany.

Przekładni kierownicze oraz inne części zamienne produkowane przez duży producenci taki jak ZF. Z tego powodu możliwość kupić cześci dla naprawy przekładni istneję. Dokumentacja tych producentów  też jest dostępna. Orócz tego, wiele części zamienne są zunifikowane. Naprzykład, części 2002 roku mogą być używane dla naprawy przekładni samochoda 2010 roku.

Korozja przekładni kierowniczej

Główny wróg wszystkich mechanizmów kierowniczych - korozja. Przyczyną tego jest zła obsługa, wykonana  przez niedoświadczonych mechaników. Często przy wymianie drążków kierowniczych  mechanicy samochodowi używają uniwersalne zaciski dla ustawiennia osłon - to o wiele łatwiejsze, niż cierpieć z instalacją metalicznych zacisków. Jednakże, zacisk plastikowy nie zapewniają nieprzemakalności.

Osłone przekładni są kompresowane i dekompresone gdy kierowca obraca kierownicę. To jest przyczyną, że wewnątrz urządzenia istnieje ruchu powietrza. Jeśli osłone nie są zapieczętowany, ciepłe powietrze od silnika popada wewnątrz przekładni. Po przejściu przez układ kierowniczy powietrze chłodzi (ponieważ urządzenie jest blisko ziemi) - pojawi się kondensat. Wystarczy do sześciu miesięcy, a urządzenie będzie korodować od wewnątrz.

Dodaj komentarz



mapa strony