Tuleje zawieszenia (silentblocki) z pęknięciami: wymieniać czy nie?

12/07/2015 01:01

 Wczoraj sprawdzałem dla klienta Toyote Avensis, a już wieczorem kupił on następny taki samochód i zadzwonił z prośbą o zastąpienie stabilizatora.

Wiele osób uważa, że Toyota jest nieśmiertelna. To znaczy, że nic nie będziemy wymieniać, sprawdzać, a samochód będzie jeździć bez zarzutu. O Avensisie też się tak uważa. Przez co ludzie myślą, że stabilizatora nie trzeba zmieniać przez setki tysięcy kilometrów. I gdy już po wielu trudach wyjmie się ten stabilizator to wygląda on tak:

 

 A to dopiero połowa. Kto zna się na nadwoziu? Jak sprawdzić tuleje zawieszenia?

 

 

Jeśli luz nie zostanie znaleziony to wygląda na to, że tuleje zawieszenia są w dobrym stanie.

 

Ale w rzeczywistości tak nie jest. Jeśli na tulejach jest pękniecie to należy już je zmienić. Można nawet jeździć na zniszczonych tulejach, ale w zawieszeniu będzie dużo luzu. Przez co samochód będzie mieć nie pewne obroty.

 

Prosty przykład. Jeździłeś cały czas w samochodzie ze starym zawieszeniem i przesiadasz się do nowego, pięknego samochodu. A teraz wyobraź sobie tylko wymienienie tuleji zawieszenia, zupełnie inaczej.

 

Mój znajomy mechanik nie dotyka nawet zawieszenia, bo jeśli guma jest rozerwana trzeba ją wymienić, a nie bawić się w szukanie luzu. Oto kilka zdjęć, gdzie zaznaczone jest, gdzie powinny być pęknięcia:

 

 

3. Nie ma tam żadnej rozerwanej gumy. Problem polega na tym, że urządzenie jest już zużyte przez wstrząsy podczas jazdy. Z takimi blokami można jeździ jeszcze nawet 100 000 km, ale nie jest to do końca komfotowa jazda. Najlepiej je zmienić.

 

Bez względu na to co powiedzą w autoserwisie, nie pozwól im wtykać swoich narzędzi, tylko niech najpierw spojrzą na to, a nie próbują przy pomocy tego narzędzia naprawiać: (pamiętaj o tym, bo jest wielu mechaników co z chęcią by tak zrobili)

 

Niektórzy sprzedają samochody z uszkodzonymi tulejami, ponieważ nie chodzili do mechanika, gdy była już potrzeba ich wymiany. I takie przypadki nie są wyjątkami.

 

Tarcze hamulcowe także nie są wymieniane. Ludzie jeżdżąc na uszkodzonych tarczach jeszcze bardziej je niszczą i tak aż do ich całkowitego padnięcia.

 

 

Często drążek kierowniczy ma pękniete osłony i też nie są one wymieniane.

Ja osobiście w samochodach, które mam zawsze zapisuje wszystkie problemy.

 

A ty bądź ostrożny i przy zakupie używanego samochodu wybieraj dobre autoserwisy, które porządnie sprawdzą pojazd przed jego kupnem.

 

Dodaj komentarz



mapa strony