Usterki używanej Audi A4 B6

12/18/2016 08:51

Audi A4 drugiej generacji zadebiutował w 2000 roku i seryjna produkcyja rozpoczełą się w 2001 roku. W sumie ponad milion egzemplarzy Audi A4 B6 zostały wyprodukowany na świecie.
A4 B6 została wyposażona w różny silniki zenzynowe oraz diesla: od 1.6L do 3.0L. Napopularniejszymi są benzynowy  2.0L ALT (130 л.с.), benzynowy z turbosprężarką1.8L (150 KM — avj, 163 KM — bfb, 170 л.с. — amb (Stany Zjednocone) i 190 KM — bex) i diesel 1,9 TDI (100 i 130 KM).
Silnik 2.0 ALT ma duży apetyt na olej, ale warto zauważyć, że po 100 000 KM zużycie oleju już nie wzrasta – zużycie stabilnie wynosi 2-3 litry / 10000 km.
Diesel 1.9 TDI jest dość trwały. Po przebiegu 200000 km trzeba sprawdzić stan wtryskiwacze diesla.
Problemy z prawidłowym działaniem silnika często występują z powodu awarii cewki zapłonowej, która może umrzeć w najbardziej nieodpowiednim momencie.

Problemy z prawidłowym działaniem silnika często występuje z powodu awarii cewki zapłonowej, która może umrzeć w najbardziej nieoczekiwanym momencie.Problemy z uruchamianiem, niezależnie od obecności błędów w 90% przypadków są z powodu awarii czujnika temperatury cieczy chłodzącej.
Poduszki  silnikana na przebiegu ponad 180 -. 200 tys km trzeba wymienić.  Oznakiem tego jest wibracja.
Po przebiegu ponad 200 tysięcy kilometrów najprawdopodobniej trzeba wymienić czujnik położenia wału korbowego  i czujnik masowego przepływu powietrza. W tym czasie termostat może zostać uszkodzony.
Silnik 1.8 T wymaga wiele uwagi. Awaria może wystąpić z powodu utraty szczelnośći w rurze, dostarczającą powietrze z filtra do turbosprężarki. Często rura jest przecierana jarzmem turbosprężarki.
 

Dodaj komentarz



mapa strony