A4 B8 1.8 TFSI. Zwiększone zużycie oleju. Naprawa silnika

01/24/2017 12:59

Silnik Audi TFSI 1.8 CDHB ma kilka wad, głownem wymikiem których zapieczone pierścienie olejowe. To może się zdarzyć po rórznym przebiegu (nawet od 80000 km).
Silnik 2.0 TFSI też ma problem z zużyciem oleju.

Problem ze zwiększonym zużyciem oleju można rozwiązać 3 sposobami:
1. Wymiana tłoków na zmodernizowane (z kodem DF). Taka wymiana jest bardzo kosztowna, bo dla nowych tłokuw trzeba kupić i zainstalować nowe korbowódy.
2. Wymiana tłoków na stare (z kodem BK lub produkowane przez Kolbenschmidt) od silnika BZB.
3. Instalacja większych pierścieni Mahle, wykonana przez przetaczanie rowków pierścieni w tłokach. Najbardziej oszczędny sposób naprawy, ale może być też i najlepszy.





Po przebiegu 150000 km warto wymienić dysze, które smarują tłok, i separator oleju (można tylko membranę). Smarujące dyszy olejowe działają tylko przy wysokich obrotach silnika, kiedy tłoki potrzebują dodatkowago smarowania. Uszkodzona dysza działa nieprzerwanie, co przyspiesza tworzenie nagaru. Wymiana tych części przedłuży życie silnika po naprawie.
Dodatkowo można rozebrać silnik i wyczyścić nagar.

Przy instalacji nowych pierścieni wymieniłem łańcuch rozrządu, żeby nie rozbierać silnik kolejny raz.
 

Dodaj komentarz



mapa strony